نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
سرخط خبرها

نگاهی به اهداف پشت پرده سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی

  • کد خبر: ۹۱۹۸۲
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
نگاهی به اهداف پشت پرده سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی
نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای دیدار با محمد بن زاید، ولیعهد امارات، روز گذشته وارد ابوظبی شد. این برای نخستین بار است که نخست وزیر اسرائیل به امارات می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسیریابی بین المللی نشان می‌دهد که هواپیمای حامل بنت از مبدأ تل آویو حرکت کرده و با عبور از آسمان عربستان سعودی به ابوظبی رسیده است.

ریاض اگر چه هیچ گونه روابط رسمی با رژیم صهیونیستی ندارد، سال گذشته و علی رغم اعتراضات گسترده، موافقت کرد که هواپیما‌های این رژیم برای سفر به امارات و کشور‌های دیگر، از حریم هوایی این کشور عبور کنند.

سفر بنت به امارات، اولین سفر یک نخست وزیر رژیم اشغالگر به کشور‌های عربی سازشگر با این رژیم، پس از عادی سازی روابط در اوت سال ۲۰۲۰ به شمار می‌آید. پیش از این نیز در ماه ژوئن، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، برای افتتاح سفارتخانه این رژیم در ابوظبی به امارات سفر کرد که اولین سفر یک مقام بلندپایه صهیونیست از زمان امضای «توافق ابراهیم» بین دو طرف بود.

بنت پیش از ترک تل آویو به مقصد ابوظبی، گفته بود که وی با ولیعهد ابوظبی درباره راه‌های تقویت همکاری دوجانبه و روابط اقتصادی و تجاری بحث و گفتگو خواهد کرد. سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی در شرایطی انجام شده است که در روز‌های اخیر، رسانه‌های مختلف صهیونیستی از نگرانی این رژیم از نزدیک شدن امارات به ایران خبر داده اند.

به گزارش «میدل ایست آی» مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند که روابط گرم امارات متحده عربی با ایران ناپذیرفتنی است، این در حالی است که مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی هفته گذشته به ایران سفر و توافق نامه همکاری امنیتی چشمگیری با تهران امضا کرد.

امتناع رژیم صهیونیستی از فروش گنبد آهنین به امارات از ترس ایران

روزنامه «هیوم» رژیم صهیونیستی، در گزارشی مدعی شده است که امارات متحده عربی در حال فشار بر این رژیم است تا میلیارد‌ها دلار سامانه دفاعی هوایی گنبد آهنین را به این کشور بفروشد، اما مقامات صهیونیستی از این کار امتناع می‌کنند. پس از امضای توافق عادی سازی روابط و برقراری روابط دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی، فشار‌های ابوظبی برای تحقق این موضوع تشدید شد، اما رژیم صهیونیستی از پیشبرد توافق فروش سامانه‌های دفاع هوایی خودداری می‌کند. دلیل این کار، بیش از هر چیزی، امنیت است. افراد ایرانی همواره در امارات حضور دارند و حضور این سیستم‌های حساس در کشوری که ایران دسترسی آزاد به آن دارد، چیزی نیست که رژیم صهیونیستی در حال حاضر بتواند آن را تحمل کند.

بندبازی دیپلماتیک امارات وسط مثلث ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا؟

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی با اشاره به سفر بی سابقه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی و تحولات صورت گرفته در سیاست خارجی امارات طی ماه‌های گذشته نوشت: ابوظبی در میانه ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی می‌کند؛ چون نمی‌خواهد شاهد یک جنگ منطقه‌ای پرهزینه باشد که می‌تواند جاه طلبی‌های تجاری و گردشگری این کشور را نابود کند. این چرخش دیپلماسی نشان دهنده تغییر عمده در رویکرد سیاست خارجی امارات است؛ اماراتی که پس از وارد شدن به برخی درگیری‌های مخرب در دهه گذشته، از یمن تا لیبی، آرام آرام دارد از ماجراجویی نظامی عقب نشینی می‌کند.

انور قرقاش، وزیر خارجه امارات، هفته گذشته در مصاحبه با یک اندیشکده مستقر در ایالات متحده گفت: ما باید از یک درگیری بزرگ که ایالات متحده یا کشور‌های منطقه را درگیر می‌کند، دوری کنیم. ما به هر قیمتی از تحقق چنین سناریویی جلوگیری می‌کنیم. در ادامه این گزارش آمده است: ابوظبی که سال گذشته، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد، با نگرانی‌های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای و موشکی و نیز نیرو‌های نیابتی منطقه‌ای ایران، شریک است؛ اما هم زمان تلاش می‌کند محدود کردن ایران را با حفظ منافع اقتصادی خود به عنوان قطب گردشگری و تجاری منطقه پس از بحران همه گیری کووید ۱۹ متعادل کند.

محکومیت سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی

سفر بنت به امارات با موجی از انتقادات گسترده در جهان اسلام همراه شده است؛ چنان که در یک نمونه، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما استقبال حکام دولت امارات از نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کنیم. عادی سازی روابط و اتحاد با دشمن صهیونیستی، خیانت به فلسطین به شمار می‌آید. استقبال از نفتالی بنت، به مثابه تقویت امنیت این رژیم جنایتکار و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به موجودیت باطل و جعلی آن، شستن دستان آغشته به خون کودکان و ملت بی گناه فلسطین و همچنین تلاش برای تبرئه قاتلان و تروریست‌های صهیونیستی از جنایت‌های خود در حق ملت فلسطین و امت اسلامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->